Jag blir så...

...jävla less på våra grannars kompisar. Fick de sina körkort i ett kellogspaket eller mutade dem uppkörningsförättaren? Flera dagar i rad har jag kommit ut på gården för att se samma jävla röda SAAB står och blockera min car-port så att jag varken kommer in eller ut. Ikväll var jag sekunder ifrån att storma in hos grannen för en rejäl utskällning, men jag kom på mig eftersom de har en nyfödd unge som jag inte ville väcka eller skrämma. Nej, jag fick sansa mig och sedan skrev jag en vänlig lapp som jag klämde fast på rutan. Hoppas bara att dåren är läskunnig eftersom jag inte kommer att vara trevlig nästa gång (om det blir en nästa gång).

Det ironiska i sammanhanget är att dåren bor på samma gård som min äldre bror och han bekräftar samma sak. Killen kör in biljäveln på gården varje dag och låter den stå där och blockera i flera timmar. Fan, varför går inte killen till läkaren och ber om handikappintyg? Jag är säker på att dumhet räknas...

Jaja, skitsamma, man ska inte hänga upp sig på detaljer... men man kan bli gode less.

Idag började vi med ellära och elkunskap. Hujja... snacka om att man är ringrostig när det handlar om fysik och fysikens lagar. Tur att instruktören utgår ifrån att vi inte kan skilja på ström eller spänning. Introduktionen idag blev därför väldigt mycket "basic" vilket var tur. Jag hade svimmat om han direkt gått in på omvandlingstabeller osv...

El denna vecka och nästa. Prov i ellära onsdag nästa vecka. Vi ska även klämma in HLR (hjärt- och lungräddning) under dessa två veckor men det känns bara kul. Märkligt, det som i vissa miljöer känns megatrist och långtråkigt kan med ett annat mål och i en annan miljö bli tokintressant! Visst, man säger att det är resan mot målet som gör mödan värd, men jag vill krydda det hela med följande. Om man vet vad målet är så känns resan mer motiverande och spännande.

När ska min eländiga hosta ge med sig? Har precis botat en förkylning för att nästa ska avlösa och nu är det den jobbiga varianten med hosta som plågar mig. Nästäppa avhjälper man lätt med nässpray, men hostan är mer jobbig. Morgonen känns som att fila strupen och bröstet men ståltråd varje gång man hostar. Dagen känns ganska ok, men kvällen och natten är en plåga.; rethosta så man nästan kräks... stackars mig va?

Kimi tog hem F1 cirkusen! Finnar och racing är en trevlig ekvation, men utan Ferrari hade det blitt tungt, men med den tradition som finns i stallet så brukar man vara bäst när det gäller. Hamilton stupade på orutin och strul i fel tävling, men han har gjort en helvetes grym säsong ändå. Fan så bra 22-åringen har kört. Tro mig när jag säger att Hamilton kommer att bli ett stort namn i klass med de stora!

Nu = natti! Sängen lockar inte, men jag måste sova eftersom jag ska sitta i bilen 07:00 imorgon... Upp 06:30... helt ok förvisso, men jag är inte van att stiga upp med tuppen!

Natti!!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback