Måndag innan skolan...

Glassiga dagar enligt en del, men ack så fel ni har. Utbildningen är tuff och vore det inte för att allt vore så intressant så hade man kastat in handduken helt under förra veckan. Måndagar som sagt... Börjar alltid 13:00 på måndagar och går till 16:00. Perfekt eftersom jag då hinner få en del uträttat under måndagmorgonen. Ante är hemma till i eftermiddag eftersom han och Henna är på ultraljud i skrivande stund. Hoppas att allt ser bra ut där så att den kommande förlossningen kan ske med så lite komplikationer som möjligt.

Annars är det lite idetorka i huvudet just nu, så jag skrivet helt enkelt bara ner vad jag tänker på. Zeke! Har i helgen tunnat ut hans skägg och gått igenom hans munhygien. Snacka om "makeover". Förr svimmade man så fort han tittade på en eftersom han stank ur munnen och skägget, nu får han gärna pussas igen. Det lustiga är att när jag gick igenom hans skägg med effileringssaxen så lyckades jag med att enbart ta gråa hårstrån, hur det nu kan vara möjligt..??? Zeke har nu en ganska fin vetefärg i hela ansiktet, men allt är väl relativt beroende på vad man har för måttstock.

Veckans skola kommer att handla om järnvägshistoria och gruppdynamik. Hmm... borde kunna bidra med något under det ena momentet i alla fall och då snackar jag inte järnvägshistoria! Nej, jag måste åter få betona att jag är så förbannat nöjd med mitt nyval här i livet. Det kändes som om jag stod och stampade utan att komma någon vart i livet, trots att jag och Jenny hade planer så kändes dessa så avlägsna då jag inte var bekväm i mitt yrkesliv.

Satt och pratade med farmor om detta med karriärsbyte och jag kan lova att hon gärna hade sett mig kvar i läraryrket. Det märks där att farmor är av gammal moral och uppfattning där läraren fortfarande verkar ha hög samhällsstatus... Ojoj... tur att hon inte vet bättre. Eftersom jag är den andre i släkten som ganska omgående avbryter lärarkarriären så blev det kanske en tuff törn att ta för henne, men faktum kvarstår, mitt yrkesval kan inte baseras på vad andra tror sig vara bäst för mig. Jag vill gärna ha en slant kvar då räkningarna är betalda varje månad också. Jag vill även känna att jag inte ska behöva våndas över att aldrig få vara ifred då föräldrar anser att man är i tjänst dygnet runt, och det verkar jag ha varit också. Nej, nu jobbar jag mina timmar och har ett STORT ansvar då jag är på jobbet, men i och med att jag stämplar ut för dagen så är jag enbart den civila Daniel Carnudd.

Ska avsluta dagens blogg med en hyllning till min kära mor som idag når ytterligare ett steg mot att bli vuxen. 53 år idag och fortfarande samma mamma som jag minns då jag var 10 år och sprang ikapp med på väg till konsum för att köpa glass. Grattis mamma på din dag och låt oss få fira din dag i lika många år till!!!

/Daniel

Kommentarer
Postat av: Simon

Nice blogg Danne :D

2007-10-01 @ 13:59:36

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback