Middag i soffan

Underbart! Det är lördag, F1-kval från Brasilien, pizza och cola light! Det innebär middag i soffan med motorvrål och annat godis för bilsportintresserade! Jenny då? Jodå, hon satt med och tittade på utan att fälla en endaste kommentar. Tror faktist att hon blev lite intresserad, men jag kan missta mig. Kanske är hon bara snäll och har en motprestation på mig nu när jag har "fått se" F1 till middagen.

Hockeyn går bedrövligt för Luleå... Två torskar nu och spelet ser allt annat än bra ut. Måste börja ta lite poäng på bortais, annars blir det en riktigt trist säsong.

Nya kläder blev det idag. Ett par brallor och en skjorta och genast fick min femisistiska ådra sitt lystmäte mättat. Shopping är en drog, bara att inse, och den drabbar kvinnor hårdare än män, det kan jag lova.

Ännu en vecka har gått på udbildningen. Vi skrev SÄO-prov i torsdags på § 1-10 och jag tror att jag klarade det bra. Vet med mig några fel, men summa sumarum borde jag ändå ha klappat in ett VG eller G+. Ajja, skitsamma, det är kul som fan och jag ångrar än inte mitt val på något sätt. Har fått klart med praktikplats för bangårdspraktiken eller LIA1 som det heter. Två veckor ska spenderas hos Green Cargo i Luleå där jag praktiskt ska få lära mig hur växlingen går till. Kul att få göra växlingstjänsten hos ett godsföretag eftersom det är mer grundlig växling där med att kunstruera hela tågset som är olika från gång till gång (nästan). Även om jag idag är mer inne på att jobba med persontrafik så är det bättre att lära sig mer från grunden. Persontrafiksväxlingen är mer framdragning av vagnar med färdiga bromstal och stax, oavsett full eller tom vagn. Godset får mer varierande egenskaper beroende på hur vagnen är lastad och med vad.

Just nu är klockan 19:39 och jag funderar på hur resten av kvällen ska spenderas? Mer tvslappande eller en öl? Kanske utgång? Kanske en långprommis med voffarna? Kanske lägga sig med en bok? Kanske sjunga lite? Kanske ta en dusch? Kanske hitta på några fler "kansken"?? Alternativen finns ju som ni ser, men min standardiserade beslutsångest tar som vanligt ut sin rätt. Känner jag mig själv blir det en kortis med hundarna för att sedan sätta mig här vid datorn för att spela lite spel eller läsa bloggar m.m. Lustigt eftersom det inte ens fanns med bland mina "kanske-alternativ"... Jaja, jag är ju en som gillar att "överraska" och göra det oväntade. Bra, då vet jag... jag ska ta bilen och dra till OK för att byta olja, filter och tändstift!!! Rock on baby, för det om något vore en total överraskning att syssla med en lördagkväll.

...nä fy fan, så tragisk är jag väl ändå inte?

I öronen susar just nu lite Brolle Jr med "Watching the stars"... Totalt bortglömd popunder. Skön röst och en "egen" personlighet... Kanske var det just det där med "egen" som fick honom att stanna som ett "one hit wonder" med korrigeringen att det blev "three hits"... Vet att artister som går sin egen väg inte går långt. Då måste man bli musiker, dvs. skriva OCH producera sina egna låtar. Eftersom han inte gör det så lär den perverterade musikindustrin hitta ett annat "gulligt" ansikte som går att "våldta" och manipulera för att toppa listorna under några höstveckor. Tänker närmast på "Idol-Ola"; den söta som aldrig spelar live eftersom ingen skulle känna igen hans egna röst mot den studiomanipulerade robotmonotona produkten.

Hujja vad många tankar som kom upp här, och fan vad svårt jag har för att träffa rätt tangenter när jag skriver. Berusad? Nope, inte det minsta... kanske börjar få stela leder som följd av min ålder.

Ajja, ha det alla ni därute som av någon än mer tragisk anledning skulle få för er att trilla in hit för att läsa min blogg en lördagkväll. (Läser ni en vardag eller så är det helt ok ;) )

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback