Sång å skoj

Höstens konserter börjar närma sig att gå av stapeln. Först ut är EFS och sjungning i samband med en högmässa. Kul! EFS har schyssta villkor för oss att kunna låna lokal för övning och de har gudabenådat gott fika vid dessa mäsor. Sedan är det dags för den 40-åriga traditionen att sjunga på frälsis... En konsert som faktiskt är roligare än många vill ge sken av. Bruno Ekberg i all ära, men det är något visst att höra Bruno dra sina anekdoter.

Slutligen för året står luciakröningen i domkyrkan. Ifjol blev det totalkatastrof... akustiken ställde till det ordentligt för oss. MÅSTE lära oss att lyssna in oss direkt från stämmorna och inte på ekot, Själv råkade jag få solot i "Håll mitt hjärta" som ska sjungas som "Grand finale" på kröningen. Hoppas att jag lyckas få ordning på stämbanden tills dess... borde jag kunna ordna eftersom jag känner mig frisk nu, bara lite småretningar kvar i halsen.

Ska upp till skolan nu för att skriva prov i ellära. Känner mig inte så jävla väl förberedd som man kanske borde vara... hujja, nu har jag drabbats av något som jag varit totalt likgiltig inför tidigare, prestationsångest!!! Kanske för att jag har förväntningar på mig själv och därför inte vill bli besviken på mig själv.

Ha det! Nu går Bodenexpressen mot stan som gud glömde...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback