En skön fredag

Äntligen! Fredag! Detta innebär en minilördag för mig eftersom fredagar är hemstudiedagar och jag då kan disponera tiden fritt. Detta har inneburit att Jenny kommer att få en trevlig middagsöverraskning idag när hon kommer hem. Potatisgratäng, Fileér, pepparsås, melonsallad och massor med annat gott. Det lustiga i sammanhanget är väl att man brukar säga att vägen till mannens hjärta går via magen, men i vårat förhållande vill jag nog fan påstå att det är tvärtom. Vägen till Jennys hjärta har jag nog förvisso redan hittat, men det finns inget som hon uppskattar lika mycket som en god vällagad middag, eller jo det gör det, men jag har inte råd att ta henne på utlandssemester nu som student.

Vad har jag annars använt dagen till? Jo, vi steg upp tillsammans och städade, sedan när Jenny for på jobbet så har jag tvättat och handlat lite. Plugga då? Jodå, det hinner jag alltid med eftersom hemstudierna idag går ut på praktiska övningar som att öva och repetera nattsignaler och handsignaler mm. Känns lite lustigt att stå och göra tecken för "backa" eller "klart" när man håller en stekpanna i ena näven och en pepparburk i andra. Nåja, det är bara kul. Det var samma svar pappa fick då han frågade hur jag kände det angående utbildningen. Han försöker att inte visa det, men jag ser i hans ögonvrå att han är mäkta stolt över mitt val. Eftersom han har valt att inte favorisera så måste han ju hålla sig neutral om detta, men det går inte att gå förbi, jag stärkte mina aktier som "favoritson" i och mitt studieval. Jaja, ska inte bli tjatig om detta eftersom jag inte vill skryta, men det är svårt att vara ödmjuk i alla lägen då man vet att man är bäst.

För dig som nu sitter och irriterar dig över ovanstående så ska jag förtydliga, IRONI! Ni övriga som känner mig behövde inte det förtydligandet.

Ska man skriva samhällsdebatterande inlägg nu då? Nej, fan det vill jag inte eftersom gårdagens inlägg får lov att täcka upp det området. Jag vill inte vara en politisk bloggare, utan en bloggare som skriver om det jag tänker på. Just nu tänker jag på vad jag ska göra i den riktiga helgen som börjar nu. Vad göra? Jo, känner jag mig själv rätt så kommer jag säkerligen att åka runt lite på olika bilaffärer som har höstvernissage och spana in vad för bil som ska inhandlas när utbildningen är klar. Just nu är jag brutalt sugen på en ny CR-V med 2.2 litersdieseln. För er dödliga betyder det att det är en Honda "stadsjeep" med dieselmotor. En annan ådra i mig suktar efter en BMW men det som håller mig tillbaka är ryktet, det är bara en BMW och HIV som man aldrig blir av med. Nej, fan det kommer istället att bli till att lägga pengar i ett hus eftersom jag känner att lägenheten börjar bli trång. Inte för att vi inte trivs här på Bergnäset, tvärtom, men vi vill in i något större så att vi kan få ha lite utrymme för våra intressen. Jenny måste till exempel få kunna ha en "studio" där hon kan få ha sina målargrejer utan att måsta belammra köket en vecka så fort hon känner sig målarsugen. Jag vill ju också ha ett garage med hobbyrum där jag kan få hålla på att greja och dona med bilar och annat skoj.

Jaja, för första gången på länge så ser jag i alla fall en framtid med lite stabilare framförhållning än jag någonsin gjort förr.

Ha det bra!!!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback