Långsele, nej tack, jag är nästintill gift...

Fyra veckor ska avverkas i Långsele under min kommande praktik. Jag ska köra gods åt Green Cargo och det känns skitkul att få komma iväg på spåret lite. Har kämpat med mycket teori nu och om sanningen ska fram så är det faktiskt lite tradigt nu, jag behöver få en konkret målbild om vad jag ska göra! Passar därför perfekt att få komma ut på spåret lite och få känna den friska luften ute under kontaktledningen.

Vi är fem galna grabbar som ska dela på boendet nere i Långsele. Traffic Care gav oss ett skambud för att bo på överliggningen... 2000 spänn var för att bo i små sketna trånga rum... Nej fan, sa vi. Markus hålle nu på att ordna med en trea i Långsele som vi får hyra till den försumbara kostnaden av 4200:- för den månad vi är där... svårt val eller??? Knappast och jag längtar verkligen. Inte för att få komma ifrån Jenny, för det kommer kännas lite ovant, men för att få komma iväg och få känna sig som lite lokförare.

Långsele har rykte om sig att vara ett mecka för "lammkött" som vi... om man är intresserade av deppiga medelålderskvinnor som vill få sig lite äventyr i livet. Jag vill inte ha den typen av äventyr, ungefär som att gå på restaurang för att käka blodpuddning när man kan få Chateau Briand hemma...

Nåja, V.12-15 kommer Långsele att leva upp som en helt ny byggd, befolkningen kommer att öka med 12% och utelivet kommer att få sig en sådan vass törn att Polisen kommer att måsta "dygnet-runt-bemanna" orten...
...eller kanske inte. Förmodligen kommer vi sitta och plugga SÄO och ATC under vår tjänstefria tid. Då vi inte pluggar kommer vi att vara ute och jogga för att vara "grymt fittade" då vi kommer hem till våra nära och kära.

PS: Mina Pumor har hemsökt mig i natt... jag drömde om ett par nya Adidas, men genast vaknade jag kallsvettig och såg ett par svarta Puma King i fotänden av sängen... jag vågade inte somna om eftersom jag är stensäker på att skorna låg ute i trapphuset när jag gick och lade mig...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback