Semlan rules!!!

Visst, det är torsdag idag och fettisdagen var för två dagar sedan... So what? Semlan får gärna vara ett stående inslag i min överromantiserade cafévärld. Bakade själv ett gäng semlor enligt ett nytt recept jag fick av svärmor. Godare semlor har jag fan aldrig ätit förr! Tack Kicki, de fyllde min nerdeffade fettdepå lite väl mycket....

Har fortfarande ett gäng goa semlor som bara väntar på lite kaffe och sällskap för att slinka hela vägen ner i magen. Det komiska är att till och med Zeke älskar mina semlor. Igårkväll, efter att Jenny kommit hem, bestämmde vi oss för att se lite film i sovrummet med lite gofika med. Givetvis hade jag valt ut den bästa och snyggaste semlan till Jenny. Eftersom semlan inte ska vara kylskåpskall vid förtäring så fick den stå på en assiett vid hennes sängbord tills det var dags... Ja, när var det dags då? Det upptäckte Zeke först av alla. Vi regaerade på ett överdrivet slickljud som inte ens en extatisk Zeke kan åstadkomma när han går loss på sina juveler... nej, en snabb titt på på sängbordet visade en mäkta nöjd hund som precis fått bort all grädde och florsocker. Bara att äta vidare, det bjuder vi på!!!

Nåja, Jenny ska få en ny chans när hon kommer hem från skolan idag. Själv har jag pluggat hela morgonen och ska nu ut på en lååååång och skön promenad med hundarna. Solen har precis kikat fram en stund och jag vill passa på att få alla två strålar som dagen erbjuder på mig.

Tjing!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback