Nystart på året!!!

Julafton, långhelger och nyår följt av nya långhelger.... Snacka om att man längtar tillbaka till lite som på något sätt kan kallas för vardagsrutiner. Själv är jag sjukt less på att bara vänta på att få komma igång med allt "det vanliga". Med detta citat kommer jag säkert att passa in i "Svensson-kostymen" alldeles utmärkt. Har suttit och surfat runt på lite olika hemsidor och bloggar. Kan konstatera att det verkar slås världsrekort varje år i att ge hybrisbaserade nyårslöften. Många lovar att komma i form och börjar med att köra stenhårda pass, äta bra för att efter två veckor ge upp. Man sätter för kortsiktiga mål för att snabbt kunna känna resultat av det arbete man lagt ner.

Själv är jag en av de idioter som gav som nyårslöfte att komma igång med träning och bättra på kosten. Dock var jag så smart att jag inte lovade mirakel, dvs. 10 kilo på en månad osv... Nej, jag sa att jag ska ha nått min målvik till min 30-årsdag som är i mitten av Maj. Perfekt, och jag har lagt upp en långsiktig plan som tillåter både öl, vin och whiskey... Dock inte allt på samma gång och samma dag. Allt detta utan att ens behöva teckna gymkort!!! Hur då? Jo, jag har lagt upp ett maxintag av kalorier per dag som endast för överskridas 1 gång per vecka och då under förutsättning att man gett lite extra utrymme varje dag. Med andra ord, pizza går väck, hamburgare? Nej, det går bra om man inte tar den fetaste cheesburgaren men dressing. Pommes går dock bort så det bara sjunger om det.

Till detta kommer promenader, jogging, styrketräning hemma, enklare intervallpass men framförallt, r-u-t-i-n-e-r!!!
Ingen vits att köra hårt någon vecka för att sedan dega ihop totalt vid en förkylning eller så. Nej, skaffa goda och sunda vanor så ska inga hårdveckor behövas.

Imorgon är det sista lediga dagen och jag längtar tills den är över... Jag är less på att bara vila och ta det lugnt. Vi hörs alla!!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback