Det är inte långt kvar till sommaren.

Sitter med en bootleg av metallicas nya material i hörlurarna... Äntligen lite äkta skön metallica så som det lät på "min" tid, dvs när jag var en osnuten tonåring på högstadiet som precis bestämt sig för att metallica ändå var lite hårdare och tuffare än Guns.'n roses. Man sökte länge efter sin själ efter att Jason kastats ut ur Bandet. Många kallades och testades, men det tog ett tag innan man hittade rätt.

Många ansåg att St. Anger var en fullträff... i mina ögon var det en dödsryckning som visade att man fortfarande ville men ännu inte hittat rätt än. Det kunde likaväl bli dödsrycket som rycket som visade att "fan, än har vi mycket kvar att ge"... Med det som spelas i mina lurar nu så kan jag bara konstatera följande: Metallica is back! Samma sköna trumspel, basgångar och gitarrslingor som gjorde "Master of puppets" och "And justice for all" odödliga har här vaknat till liv igen. Tyngd är kanske rätt ord för att beskriva det hela. Jenny ropar åt mig att sänka eller stänga av... då vet jag att det är rätt!!!

Det tog väl sisådär 4-5 år för Hatfield att lära sig leva som nykterist och därmed även lära sig spela musik med noll promille i blodet, men fan så bra det är!!!

Vad har då detta med sommaren att göra egentligen? Faktiskt inte mycket mer än att jag sitter i köket med näsan mot gården och konstaterar att vår gigantiska hängbjörk på innergården håller på att få sina röna knoppar. Allt känns bara så jäkla bra nu. Jag är fortfarande lika barnsligt förälskad efter drygt åtta år med Jenny, musiken gör mig nästan "hög" av eufori, sommaren är på gång, jag har hittat en ny sommarjacka, nydatorn funkar perfekt och allt annat går i dur just nu... bara att passa på att njuta!!!

Ha det!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback