Nya ögon!

"Nya ögon" á 42.000 kronor är installerade! Har gått ett dygn nu och jag har nästan full skärpa. Lite svårt fortfarande med mörkerseendet, men det blir bättre för varje timme som går. Jag var snudd på gråtfärdig när jag stapplade ut från operationen igår och insåg att mina glasögon inte längre behövdes... De finns med mig nu när jag är tillbaka i Borlänge, men jag vet egentligen inte varför? Även om jag skulle ta på mig dem så skulle styrkan få mig full. Fattar inte hur jävla dålig min syn har varit alltså... Numer är den bra! Om ytterligare några dagar ska den vara perfekt!

Jobbigt som fan när flygtaxin kom idag. Helgen blev alldeles för kort och jag känner redan hur jag saknar att ligga i min egen säng, att få vakna upp med Jenny brevid mig, att få vakna av att Titiyo står och tittar på mig för att fråga om lov att få komma upp i sängen. Nåja, nu är det bara två veckor kvar här nere. Tre är avklarade och de som är kvar verkar faktiskt vara de mest intressanta. Vi ska titta på lok, lära oss hur våra maskiner fungerar och hur vi ska kunna felsöka och eventuellt åtgärda enklare fel.

Jenny ska mest troligt åka till Gran Canaria och jag önskar att jag kunde följa med henne! Men men... jag ska åka hem då, tapetsera, måla och fixa klart i hemmet. Är såååååå jäkla sugen på att få klart nu med den nya lägenheten. den är sååååååå fin och finare ska den bli. Nytt matbord, nya stolar och kanske ett till skåp och sedan är det fina fisken!

Nåja, först är det två veckor kvar i Borlänge innan jag får börja köra tåg på hemmaplan!

Gött som fan! Livet är ganska enkelt, bara man lär sig från vilket perspektiv man ska betrakta livet ur!

/Daniel

Kommentarer
Postat av: Jenny

Älskling, jag längtar efter dig också. Hoppas dina två veckor som är kvar i Borlänge blir givande för dig. Massor med kramar och pussar från mig

2008-11-02 @ 21:59:01
Postat av: Paula & Andreas

Stort grattis till nya ögon, ny lägenhet och det lilla mirakel som komma skall :).

Postat av: matilda

tjaa :) kolla gärna in och kommentera min blogg! ;):)

2008-11-04 @ 19:30:38
URL: http://matildaabergs.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback