Rock 'n roll...

Sitter åter på hotellet vilket jag har gjort flertalet gånger den sista tiden nu. Lyssnar på lite skön rock av Backyard Babies och Hellacopters... Snacka om att hitta något som förgyller denna skitdag i Borlänge. Ska inte gnälla, jag vet, jag har det bra! Har fått jobb, nya ögon, betalt, bra utbildning osv... men något är fel med den här staden. Jag vet att man inte ska snacka skit om andra städer sådär bara, men det är en helt sjuk stad och då menar jag inte sjuk på ett skojjigt sätt.

Till att börja med, staden är dödare än en näve sand. Affärerna här i centrum består av Habibs burkor, Åkes kiosk, Mustafas hamburgare, Gregers guld och Ninas hattar... Typ extremt skojjigt... Nåja, nu finns Tunatutten (Kupolen) bara 10 minuters promenad bort och där finns allt man behöver och lite till. Ett jävla stort shoppingcenter med andra ord. Problemet är bara att detta är en stad som har potential att vara fin och mysig, men den har tokdödats av denna jävla tunatutte.

I stan hänger nu uteliggare, tiggare, fler uteliggare några fler tiggare och en och annan tjackhora som vill sälja avsugningar. Enda gången man ser folk i stan är i rusningstrafiken eftersom navet för lokalbussarna är utanför hotellet. Så jävla kul va? Vi står några kollegor och surrar, någon humpar fram en cigg och börjar röka och det tar inte lång tid innan någon snorvalp eller tiggarpundare kommer fram och ska bli bjuden på en cigg... Tragiskt som fan, men det här är väl resultatet av att Borlänge är en stor industristad som drabbats av rationaliseringar och nedläggningar. Fabrikerna flyttar men folket stannar och svälter.

Fan vad jag saknar Luleå...

Nu är det bara fem dagar kvar innan jag får åka hem och träffa min älskling, tror jag. Eventuellt tar hon en flygstol till Gran Canaria och hälsar på May. Kul, då får jag vänta ytterligare fem dagar innan älsklingen och jag får ses. Nåja, då hinner jag kanske tapetsera klart i sovrummet, fixa klart i vardagsrummet, dona med kontoret och göra klart allt annat som bara ligger och väntar på att mig...

Har faktiskt saknat vovvarna också. Lite i alla fall... Nu till veckan har vi farligt gods, lastning och slutgenomgång av säo och atc. Sedan stundar det slutgiltiga provet som skrivs på torsdag morgon. Efter det väntar lunch, avslutning och hemresa på fredag förmiddag. Hemma på fredag strax efter 17:30... Börjar igen på måndag klockan 08:00 på "Äntligen" i Boden. Fan, trodde aldrig att jag skulle säga det, men här kommer det: Jag längtar till Boden!!! Se, läs, begrunda, memorera! Nu har jag blitt så miljöskadad att jag kollar efter hus i Boden och kring Råbäcken... Jippie!!!

Har jag givit upp mina Luleåideal? Nejdå, dessa har jag kvar eftersom jag anser att jag för fullt ut står för dem. De divor och tattare som förstör Luleås rykte är inte de som är uppfödda där, utan de som flyttat dit från andra avkrokar av vårt land. Lite som Stockholmskomplexet faktiskt. De stöddiga kaxiga typerna är de som har flyttat in i tron att världen är för liten för dem. De genuina 08-orna (Det finns typ 1 på 500) är riktigt bra och trevligt folk det med!

Nu blir det kanske inte någon flytt till Boden än på något år. Först ska vi etablera oss i den nya lägenheten, göra klart och förbereda för allt som kommer framför oss... och det är inte lite det. Fan så kul det ska bli!!!

Cee ya!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback