Tystnad är väl också en uttrycksform?

Att vara tyst och inte säga sin åsikt är  enligt många ett bevis på att man är vek, att man inte står för sin sak eller att man inte kan ta ställning i frågor. Själv anser jag att tystnad ibland bara kan vara bra. Samhället är fullt av dårar som vill pådyvla sina teorier till alla andra, gärna högljutt och agressivt. Tystnaden kan då vara så otroligt underbar. Skönt att få träffa personer som genom sin tystnad utstrålar ett lugn och en trygghet som är raka motsatsen till den osäkre hetsivraren som till alla pris ska få med sig massan i sina åsikter.

Märkligt att debattera det här med sig själv på en blogg va? Hur kom jag egentligen in på detta? Jo, jag satt och funderade över alla gånger som jag har irriterat mig själv över folk som bara står stilla utan att säga något, som ser orättvisor utan att ingripa; som egentligen tycker en jävla massa men som ändå väljer att vara tysta. Med lite lätt sinnesförvirrade diskussioner med mig själv har jag insett att jag kanske borde bli lite mer tyst själv?

Missförstå mig inte, man ska ibland stå på barrikaden och "dö för sin ståndpunkt" som en äkta martyr, men ibland har man mer att vinna på det personliga planet genom att inte hela tiden dryfta det ena med det tredje om hur saker ska vara och hur det är. Har i tidigare inlägg varit jävligt uttrycksfull mot samhällspatrasket som förstör vårt samhälle och den trygghet som alla borde få känna här. Nu vill jag hitta en annan del av mig själv som inte jämt ska ta så stor plats. Jag måsta lära mig att lyssna mer, jag är inte fullärd, jag är inte moraliskt perfekt och jag är framföallt inte någon att efterapa.

Nåja... Det kommer väl. Måsta bara hitta den där ådran inom mig som stänger av snackaren inom mig.

Jenny åker till Gran Canaria på onsdag... Det innebär att jag kommer hem till en tom lägenhet på fredag.... Inte ens Titiyo finns hemma då... Blir en snabb resa till Sävast för att hämta henne då tror jag. Sedan blir det renovering under resten av helgen. Sovrummet står högst på prion! Resten får komma sedan...

Har gjort farligt gods idag! Lastning imorgon... Ny lärare för den dagen! Ferenc ska lotsa oss igenom lastningens ABC och sedan är det fan inte mycket kvar... Slutprovet och sedan patron ur! Har fått klart med handledare för min körning på hemma station nu. Jippie! Jag får åka med en Luleåförare... Inte för att jag inte gillar Boden, men det är skönt att inte måsta åka till Boden alla dagar nu... Sedan blir det förmodligen bangårdsarbete i Luleå också.

Såg att det vankas julfest i slutet av november och början av december! Det som är ännu roligare är att inbjudan även gäller för våra respektive! Det är inte illa det av företaget. Dock inget som man är van vid från "snåljävlaskitskolan" som man är van vid. Inom skolan är personalvård ett begrepp som är så misshandlat att en smäll på käften av rektorn skulle tas som ett erkännande att man i alla fall existerade...

Illa illa, men nu är jag på Green Cargo!!!

Fan vad livet är kul ibland

/Daniel

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback