5 dagar i Knätofsarnas rike

Knätofsar, falukorv, dalmål, humor och en jävla massa pluggande!

Så kan man sammanfatta de första dagarna av min operatörsspecifika utbildning som äger rum ni i dagarna och några veckor framåt. Utbildningen sker i Borlänge och vi bor på First hotell Brage. Enligt papprena ett 4-stjärningt hotell, enligt mig inte många fler stjärnor än en... Nåja, det är servicen och inte standarden som avgör va? Två restauranger, hygglig frulle, relax, fritt internet, osv...

Har nu i helgen fått låna två bilar från Green Cargo som gör att vi kan ta ut svängarna och kolla in omgivningarna lite här i Borlänge. Ska försöka ta mig upp till Sundborn och Karl Larsson gården. Är förbannat vackert där, men jag antar att det inte är mycket som är öppet där i Oktober...

Jenny är i Stockholm nu i skrivande stund och sätter sig på tåget upp till Borlänge om någon timme. Ska bli skönt att få träffa sin älskling igen. Har saknat henne enormt mycket.

Vad mer då?
Jo, ganska mycket, men allt vill jag inte dela med mig av på bloggen än. Det som kan meddelas är att jag ska bli glasögonfri!!! Ska genomgå en sk. ICL-operation där man injicerar en extra lins i ögat mellan regnbågshinnan och den ordinarie linsen. Ska bli såååå jävla skönt att slippa fumla efter glasögonen varje morgon så fort man vaknar. Ska bli så skönt att kunna bada på riktigt, utan att måsta ha linser som trillar ut, eller att knappt se var man simmar.

Kanske inte så märkvärdigt för er som har "normala" synfel eller inget synfel alls. För mig som haft brillor sedan jag var 5 år och fram till idag, samt även varit "halvt blind" kommer det bli som att bli pånyttfödd. Jag är så jävla glad över att utvecklingen går framåt.

Enda smolket i glädjebägaren är att operationen går loss på närmare 50 tuss... Alltså, det blir ingen ny bil för mitt lag den närmsta tiden men det är det fan värt! Man kan ju köpa en bättre begad bil istället då eller en fransman...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback