Snart dags för...

...att gå till jobbet! Börjar 13:08 idag och har bara soft och skön Bdn-Le turer idag med mellanstopp i Gst hos Cargonet. För er som inte kan våra stationsbeteckningar så innebär dagens arbete att jag bara ska sitta och åka korta turer idag mellan Boden och Luleå med mellanstopp på Cargonet (godsterminalen) i Gammelstad. Först blir det buss upp till Boden för att ta ett contaionertåg därifrån till G-stad där vagnarna ska växlas in hos kunden. Därefter dundrar jag ner med loket (Ibland loken) till stall i Luleå där nästa pass tar vid på samma sätt, fast vice versa. Ganska sköna turer då man träffar mycket folk under arbetspasset. Nåja, ska först trycka i mig lite palt så att jag överlever arbetsdagen. Misstänker att det annars bara blir en macka lite kort mellan någon av turerna.

Charlie växer! Sist vägde han 5500 gram och det är en ökning med nästan två kilo sedan födseln... jisses... Hans fulla namn är nu vedertagna även hos myndigheterna, Bo Charlie Daniel Carnudd!!! nu sitter jag och funderar över dop... ska man döpa honom eller inte? Måste ta den frågan med Jenny så vi får enas om hur vi ska göra.

Har fortfarande inte lärt mig att skriva klämkäcka rubriker. Jag stinker på den fronten! Måste bli bättre!

Linus Omark lobbar in en straff över målvakten... Jisses.. den pojken gör fan allt man inte trodde man kunde göra i hockey... Lobbade han även in sig i svenska VM-truppen? Ja, om gårdagens prestation inte övertygade B-Å så lär han nog aldrig göra det heller... (Nu menar jag inte bara straffen, utan att han faktiskt låg bakom det mesta som hade med svensk offensiv att göra igår...)

Kommentarer
Postat av: Ingela

Åh en uppdatering! kors i taket ;-D Kul att Charlie växer och mår bra! :-)

Postat av: Ingela, Martin, Tarro & Selene

Tack för hälsningen! Vi önskar er också en riktigt glad påsk!!

2009-04-10 @ 09:43:37
Postat av: Ingela

Haha jaa du, Martin han åker han med, det är han som tar bilderna ;-) Men det är bara jag som åker med hundarna :-) Hoppas eran påskhelg varit och fortsätter vara fin!

2009-04-12 @ 12:14:31
URL: http://ingela1975.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback