Rapport från BB del 1

Vi är på BB nu! Lilleman har bestämt sig för att komma ut till oss och givetvis gör han det när jag är iväg på min enda tur denna vecka med överliggning. Precis mellan vid Östra Flakaträsk ringer Jenny och talar om att vattnet har gått. Vad f-n gör man då? Åker givetvis in till Haparanda på "pipet" (dvs så fort det tillåter enligt reglementet) och tar första bästa buss mot Luleå. Det tar tid inser jag så jag har förberett mamma som kommer och möter mig i Kalix. Stort tack mamma!!!

Nu har värkarna lugnat sig lite och Jenny har fått sova lite. Hon är inte helt öppen än så vi misstänker att det blir en fredagspojke!!! Skulle tro att han bestämmer sig för att titta fram i morgonbitti precis när vi sover som bäst?

Jaja, vi har haft god tid på oss att packa så vi har gott om utrustning med oss. Vi har fått ett rum på BB nu där det är lite bekvämare än på förlossningen. Jenny har en bra säng och jag själv har också en säng!!! Perfekt, bara jag får sova... det är nämligen en lyx som jag inte kunnat unna mig det senaste dygnet.

Längtar efter dig lilleman!!!

/Pappa och Mamma

Kommentarer
Postat av: Ingela

Åh vad spännande! Hoppas allt går/gått bra!!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback