Hej hej!

Vad händer? Jag har en dubbel förkylning och en massa annat konstigt som händer i kroppen. Blir kvitt snuvan och är frisk någon dag och då slår halsvärken till och nästäppan kommer tillbaka. Uppmuntrande.... visst... Har haft ledigt över nyår också och ska från och med måndag åka med Mr. Niva igen. Kul! Det var en trevlig prick som jag kom bra överens med så nu blir det någon vecka till med med Niva i spåret innan fordonsutbildning och sådant startar.

Hmm... trodde att uppkörningarna skulle börja V.3 och framåt, men så är icke fallet här, men det skiter jag i. Har några sköna lokväxlingsturer innan jag drar till Kiruna på lördagnatt. Får hoppas att älgarna håller sig på rätt sida av viltstängslet den här gången så att det inte blir som
sist. Nåväl, livet susar på i hög takt, och det är bara några veckor kvar tills vi ska bli föräldrar för allraste första gången. Har varit några gånger på BB och fått hälsa på vårt barn via ultraljudet och sådant. Nu återstår bara lite föräldrautbildning och inköp av en bilbarnstol. Sedan ska vi vara "fit for fight"!!!

Håller annars som bäst på att planera inför Bröllopet med att designa inbjudningskort och meny inför dagen. Det svåraste som finns är att skriva en gästlista. Det ni! Man ska väga allt med guldvåg och någonstans måste man dra gränsen eftersom alla man känner inte kan komma. Så är det bara så givetvis kommer säkert någon att känna sig bortglömd och ovälkommen osv, men det är inte det som allt handlar om. Släkt och vänner i en bra avvägning blir väl bra i slutändan och jag hoppas att det blir rätt.

Badkaret är annars på plats, mina ögon är numera bankens eftersom jag har betalat tillbaka varje öre till morfar, möblerna passar som handen i handsken och framförallt vårt matbord med stolar blev kattens pyjamas!!! Mjukt å skönt för rumpan.

Såg sedan att en jävla massa belackare sitter och driver anti-kampanjer mot Norrbothniabanan... Baserat på rena lögner och okunskap sprider man en massa osanningar till än mindre vetande folk som då skapar en antiopinjon. Bra att P-O Eriksson tar tag i saken och även ryter till lite mot dumheten som tyvärr får spridas via skvallerpressen till sanningar. Bygg banan eftersom alla är vinnare på det, staten, miljön, näringslivet, svenska BNP:t, resenärer, finland och ja, listan kan bli låååång.

Jaja, dags att ta en sväng till Konsum och inhandla lite lök, ost, mjölk och... ja något mer var det men det kommer säkert!

Ha det!!!

Kommentarer
Postat av: Anonym

Haha jaaa vilket bra förslag!! ;-) Det skulle se ut det... :-) Fast nu när jag inte kan köra då Tarro har en virusinfektion så får jag kanske prova iaf... se om Martin duger till slädkörning och lite mer arbete än på växlingen! ;-)



Hoppas allt är bra med er och att allt går bra med bröllop, förlossning osv.

Vi måste ta och ses och fika alla 4 vid tillfälle :-)

Hälsa Jenny!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback