Dialog med en telefonförsäljare från buffel och båg AB

Har åter igen blivit terroriserad av Energibolaget i Sverige AB. Jag talade vänligt, men bestämt, om för den förre telefonisten att han kunde stryka mitt namn ur deras register, att jag inte vill bli uppringd av någon med detta företag bakom sig. Jag förklarade varför, killen var förstående och lovade att stryka mig.

Idag, 15:00 ringer "fröken hurtfrisk" och vill ge erbjudande till alla lägenhetsinnehavare i Luleå. Dialogen startar:
H=Hurtfrisk telefonist
D=Irriterad Daniel

H - Heeeeeeej! "Hurtfrisk" heter jag och ringer från Energibolaget i Sverige AB. Jag skulle vilja tala med den som ansvarar för elräkningar i husllållet.
D - Ja, det är ja... (Blir avbruten)
H - Jag ringer nämligen för att vi har ett kanonerbjudande till alla lägenhetsboende i Luleå och tänkte ko...(Jag avbryter tillbaka)
D - Sa du EBSAB (Energibolaget i Sverige AB)? Nej, jag är verkligen inte intresserad av det blufföretaget eftersom jag aldrig mer kommer att bli kund hos dem. De blåste mig och vägrade svara i telefon, gjorde det nästintill omöjligt att byta bort dem som leverantör och negligerade mina frågor och klagomål totalt. Jag är inte intresserad av ett företag som ljuger, går ut med falsk marknadsföring och som dessutom är jävligt oseriösa...
H - Ahhaaa... men, vad var det som var så hemskt då? (Nu inser jag att människan måste ha IQ-nivå som en fiskpinne ungefär...)
D - Jo, typ allt jag nyss sagt, men jag kan fortsätta; Det blev ca 35% dyrare än med den näst dyraste leverantören och ingen kunde svara på varför. Ingen ville heller ta emot mina fakturareklamationer. Dessutom hade de arma svinen magen att dubbla min beräknade elförbrukning bara för att få in så mycket som möjligt när elen var dyr och sedan passa på att betala tillbaka när den var billig. Jävla oseriösa skitföretag som inte borde få existera på den svenska marknaden. Stryk mig nu för i H-vete från era listor och ring mig aldrig mer igen!
H - Jaha.. okej, men ha en fortsatt trevlig dag...
D - Detsamma va? (Hur fan kan hon tro att dagen är trevlig efter ett samtal från Elmaffian?)

Vad bevisar detta? Jo, jag är inte främmande för att skriva ut bolagets namn eftersom jag talade om för dem att det var det jag skulle göra eftersom de vägrade prata med mig, de vägrade svara på mail och de påstod, trots svart på vitt, att de var 10% billigare än den näst billigaste... Då svarade jag med att jag tänker ta varje chans jag kan att svartmåla skitfirman och tala om för alla jag känner vilket jävla oseriöst skitföretag det är!

Så... nu har jag gjort det!

Nu åter till livet.... Nej, jag blev fan förbannad bara av att skriva den här skiten! Tar det sedan.

Kommentarer
Postat av: Ingela

Jobbigt med elmaffian! Förstår din irritation till fullo. Hoppas ni får en fin dag och hälsa Jennie och tacka för kommentaren i min blogg :-)

Postat av: Ingela

Idag har du varit duktig, 2 kommentarer! ;-D

2009-03-20 @ 15:05:28
URL: http://ingela1975.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback