Nästan Pappaledig

Sitter i soffan med datorn i knät och Charlie här brevid. Han sover som en stock och jag känner mig som en riktig farsa på riktigt. Jenny är en sväng på universitetet så vi har lite manlig fritid. Då junior som sag sover, så funderar jag på att göra detsamma eller kanske dra igång X-boxen...

Har haft två dagar med utbildning idag och därmed arbetat kontorstid. Fy f-n vad jag INTE saknar detta med kontorstid. Man är som en Zombie på morgonen och efter man slutat så vill man bara sova. Nej, tacka vet jag lite hederligt skiftarbete där man kan starta klockan 03.32 på natten och sedan sluta vid 13:00 på dagen... Då har man allt framför sig, t.ex. gymmet nästan helt själv, affärerna utan en massa sönderstressade kontorsråttor. Man får faktiskt bra service när man undviker lunchrusningen och "efter kontoret" tiderna.

Imorgon börjar jag vid 19 och ska då ner till Vännäs. Det innebär sovmorgon och sedan en promenad med vagnen till bilaffärerna för att börja sondera införskaffandet av en riktig familjebil. Hondan är perfekt i mycket, men lite för liten. Vill ha en Passat eller liknande. Mina krav är följande:
-4 wd
-STORT kombiutrymme
-Diesel
-ISO-fix för att fästa bilbarnstolen

Mina prospekt just nu är Passat, Honda CRV eller kanske en Octavia. Är dock tveksam till om Skodan är tillräckligt stor? Om det inte vore för avsaknaden av 4wd så skulle kanske en SAAB funka, priserna är i alla fall de rätta nu. AUDI ska man inte räkna bort heller, men vi siktar på att skaffa hus också och då går AUDI med sina service- och reservdelskostnader bort! Samma med Volvo, BMW och Daimler Benz.

Kanske ska bli riktig familjesnubbe och skaffa en VW Caddy eller annan typ av MPV...

Ha det!


Kommentarer
Postat av: Paula & Andreas

Vi hade samma kriterier när vi letade bil, dvs 4wd, stort kombiutrymme och diesel. Testade Skoda Octavia, men den kändes plastig och bullrig trots att det var en 08:a. Provkörde även CRV, och det är verkligen underbara bilar! Men dyra i inköp och dyr försäkring o.s.v. Till slut blev det en Passat 4-motion tdi (-05). Älskar den bilen!!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback