Jävla cyklistäckel!

Satan så jävla less man blir på alla dessa satans cyklister som med sina tortyrliknande skapelser får härja fritt på Luleås trottoarer. Många gånger nu som man riskerat liv och lem genom att bara vistas utomhus numera. Måste nog utrusta mig med revolver och baseballträ för att överhuvudtaget våga mig in på stan numera. Nå, fullt så jävla illa är det väl inte, men nära inpå.

Det jag egentligen irriterar mig över är att det verkar lagligt att cykla och köra moped på smala trånga trottoarer. Har fått skäll eftersom jag trott att den hederliga sidewalken tillhörde oss fotgängare, men satan så missuppdaterad man är. Den tillhör kärringjävlar i 45+-åldern och snorungar. Kidsen må vara lite förlåtande eftersom de inte kanske har hunnit lära sig än, men klimakossorna som dundrar fram med en bisteruppsyn och bister käft blir jag fan inte klok på. Påtalade lite snällt åt en som plingade åt mig att trottoaren inte var till för fordon, utan enbart fotgängare. Cyklister måste köra på vägen. Jisses vad kärringen gormade... Tyckte att jag skulle skatta mig lyckligt som inte blev påkörd och sedan tvingad att betala hennes cykelskador... Ja, ni märker var det är på väg va? Har därför bestämt mig för att förklara krig mot följande:

1 - 45+-kärringar som cyklar på trottoarer.
2 - Fotgängare som går på höger sida på kombinerad gång- och cykelbana. (Fotisar håller ALLTID till vänster där man kan möta fordon...)
3 - De svinen som sabbar våra busskurar... Stena de svinen med samma gatustenar som de sabbar busskurarna med.
4 - Gängsvinen som härjar på Hisingen och i Gottsunda. Bränner ni Mikes bil i Uppsala så dör ni! Vilken kromosom avstod era föräldrar från att ge er?

Allt var bättre förr va? Hehe... nej, så är det inte. Musiken var djävulskt bra förr, men hårdrocken som görs idag är sååå fucking smoooth...

Appropå det så blir det en sväng ner till Stockholm i April då Kamelot spelar där. Måste hålla koll på biljettsläppet så att man får tag på några plåtar. Stan så skoj det ska bli!!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback